6راه برای غلبه برموانع یادگیری دانش آموزان

6راه برای رفع موانع یادگیری دانش آموزان

6راه برای غلبه برموانع یادگیری دانش آموزان:

یادگیری هر مطلب رابطه مستقیم با زمان صرف شده با آن دارد که این یک موضوع ساده برای درک مطالب است که میزان درک مطالب در دانش آموزان مختلف متفاوت است اگر شما یک معلم هستید باید روش های گوناگونی برای آموزش مطالب درسی داشته باشید.

در اینجا ما 6 روش کارآمد برای رفع موانع یادگیری دانش آموزان را د راختیارتان قرار می دهیم.

1-به آنها خودباوری بدهیم.

شاید این روش ساده ترین و واضح ترین راه برای شروع غلبه بر موانع یادگیری دانش آموزان است. دانش آموزان ما در نهایت موفق به غلبه بر موانع یادگیری از طریق خود باوری می رسند. مهمتر از همه این است که آنها باید باور کنند که یادگیری می تواند اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که ما باید تلاش کنیم تا دانش آموزان اطمینان حاصل کنند که می توانند بر این باوربرسند و به خود ایمان داشته باشند.

2- زمینه و ارتباط را فراهم کنید:

رفع موانع یادگیری دانش آموزان مستلزم یک ارتباط تعاملی بین معلم و دانش آموز است . هنگامی که شما برای تدریس یک مطلب یا آموزشی را آماده می کنید، از خود بپرسید که آیا دانش آموزان ممکن است در خارج از مدرسه با این آموزش روبرو شوند. اگر این چیزی است که آنها می توانند تشخیص دهند یا شاید حتی به منافع شخصی آنها مربوط باشد، این مورد ارتباط قدرتمندی با یادگیری ایجاد می کند.

اگر بلافاصله به ذهن شما نرسید، سعی کنید تا انواع وظایفی را که دانش آموزان هنگام انجام این مهارت ها یا از آن دانش استفاده می کنند شناسایی کنند. همیشه در نظر بگیرید که چگونه آموزش هر گونه محتوا برای دانش آموزان آنها را مجذوب می کند.

ارتباط بین معلم و دانش آموزان

3- بررسی و ارزیابی به طور مداوم بعمل آورید.

بازخوردهای مداوم و فعالیت های جالب ارزشیابی، بچه ها را درگیر و با انگیزه می کند. اغلب موارد این گام نادیده گرفته می شود، بازخوردها در فرایندهای یادگیری ما حاکی از آن است که ما به طور دقیق مناطق بهبودی و همچنین لحظاتی که ما با بزرگترین پیشرفت هایمان مواجه هستیم، اشاره می کنیم.
هم راستایی معلمان و دانش آموزان است که اطمینان می دهد که یادگیری واقعی صورت می گیرد یا نه ؟
همانطور که برای ارزیابی ها، معلمان دارای گزینه های زیادی برای هر درس به صورت عملی دارندوفعالیت های ارزیابی کمک می کند که چه اطلاعات مهمی در مورد آنچه دانش آموزان می فهمند و چه چیزی نمی کنند. علاوه بر این، فعالیت های ارزیابی سریع و مداوم می تواند به غلبه بر موانع یادگیری دانش آموزان کمک کند تا آنها را در بهبود عملکرد شخصی خود افزایش دهند.

بررسی و ارزیابی

4- استفاده از افعال مناسب برای مثبت نگری :

شایع ترین چیزی که معلمان از دانش آموزان ، وقتی که وظایف خیلی دشوار است می شنوند این است که می گویند: “من نمی توانم این کار را انجام دهم!” معلمان باید نشان دهند که چگونه این افعال نامناسب یکی از موانع یادگیری است. پس معلمان باید در هنگام مواجهه با این مورد:
به صحبت های آنها گوش دهند و در پاسخ به آنها بگویند که این فرصتی برای موفقیت است و این شکست ها به رشد و موفقیت آنها در آینده کمک خواهد کرد.
چگونگی ارائه بازخورد به دانش آموزان ما نیز ضروری است بازخورد یک عنصر ضروری در تضمین رشد و پیشرفت دانش آموزان است. در بسیاری از موارد می تواند اراده را برای توسعه مهارت های یادگیری مادام العمر ایجاد کند یا شکست دهد.

مثبت نگری

5- ارائه فرصت ها و مدل ها

این کار فقط برای صرفه جویی در یک درس مهم و بالقوه زندگی در کلاس نیست. البته یادگیری که ما در مورد آن صحبت می کنیم، یادگیری مادام العمر است. هر معلم نیز یک یادگیرنده عالی است که از نظر امکانات برای کشف چیزی جدید در هر روز تلاش می کند. اگر ما آن را با شور و اشتیاق برای آنها مدل سازی کنیم، می توان این کنجکاوی را به دانش آموزان منتقل کرد. یادگیری مادام العمر به دانش آموزان کمک می کنند تا مهارت هایی را که لازم است برای غلبه بر موانع یادگیری در تمام طول زندگی خود ایجاد کنند، را بدست آورند.
علاوه بر این، اغلب ما نیاز به یادگیرندگان بیشتر از یک کلاس یا یک آزمون برای دستیابی به اهداف خود داریم. بنابراین ما باید گاهی اوقات صبور و مهربان باشیم .
به دانش آموزان بگویید و از آنها بخواهید که در هر زمان که نتوانستند چیزی را یاد بگیرند با شما در میان بگذاند و شما برای یادگیری آنها آزمایش هایی را انجام دهید یا اینکه راه حل هایی پیدا کنید تا بتوانید با موانع یادگیری دانش آموزان کنار بیایید.

ارائه راهکار

6- راهنمایی و آموزش گام به گام

بخشی از توانایی یادگیرندگان برای موفقیت، این است که به آنها اعتماد کنیم تا راه خود را پیدا کنند. هر زمان که ما تدریس می کنیم، باید شجاعت داشته باشند و در کنار ما باشند تا دانش آموزان ما مسیر های خود را برای غلبه بر موانع یادگیری پیدا کنند.
با این حال، این بدان معنا نیست که ما باید به جلو برویم و پاسخ را ارائه دهیم. در واقع، این بهترین لحظات “طوفان فکری” است و باعث می شود تا آموزگاران به فکر کردن در راه هایی که در نظر نگرفته اند، فکر کنند. ما این کار را با پرسش هایی مطرح می کنیم که تحقیقات عمیق تر و شکل گیری ارتباطات جدید را تحریک می کنند، مانند:

شما چی فکر میکنید؟
از کجا میروی؟
کجا دیگر این مشکل را دیده اید؟
این به شما یادآوری می کند؟
قبل از آن چه چیزی شبیه به این کار بوده است؟
چگونه می توانید از دانش و مهارت هایی که در حال حاضر دارید استفاده کنید؟
چه تجارب قبلی می تواند به شما کمک کند؟

اکنون که شما یک استراتژی ساده برای رفع موانع یادگیری دانش آموزان خود داشته اید، وقت آن است که به آنها اجازه دهید مسائل و مشکلات یادگیری خود را نشان دهند.

راهنمایی مرحله به مرحله

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    50% تخفیف برای امروز!

    شما می توانید با وارد کردن ایمیل خودتان یک کوپن تخفیف پنجاه درصدی  دریافت نمایید.
    همین الان کوپن را می خوام
    دوستان ایمیل شما نزد ما امانت است و ما فقط گاهی برای شما ایمیل می زنیم! پس خیالتان راحت !
    close-link